לפני שאתם שולחים סינגל למדיה דרך לינקטון או פטיפון, קראו את זה!

ב

בזמן האחרון זה כבר הפך לתופעה, שמוזיקאים מספרים לי על כך שהם מתכוונים לשלוח שיר לרדיו דרך אחת הפלטפורמות הדיגיטאליות  (לינקטון /פטיפון) ,שמציעות שירות של שליחת סינגלים לאמצעי המדיה ללא גיבוי של משרד יח"ץ , בתקווה שזה יביא להם השמעות ברדיו.

[מאת עידו לדרמן]

בגדול מדובר על שירות נהדר שחוסך לנו האומנים המון כסף וזמן שמתבזבז על ייצור , שכפול ושליחת מאות דיסקים פיזיים

(הנה לינק לכתבה שערך לאון פלדמן המספר על הפלטפורמות החדשות ומתאר את יתרונותיהן)

אז מה הבעיה עם זה בעצם..? למה לא לשלוח וזהו ?

הבעיה היא שמה שבכתבה לא נאמר ששליחת שירים באמצעי הזה , לא באמת מגדיל את הסיכוי שישמיעו את השירים שלכם ואפילו לא שישמעו…למרות שיש כאלה שחושבים שכן..

כמו שמסביר , איש יחסי הציבור הבכיר, אלון אמיר בראיון טלפוני שערכתי איתו לצורך המאמר הזה..

" … לא נכון להוציא שיר בלי גיבוי יחצ"ני , כי עקב עומס התכנים שגבר עם הזמן, המלחמה עם הרדיו היום , זה אפילו לא על בואו תשמיעו , אלה על  בואו תשמעו…

לאנשי המדיה פשוט אין זמן להתייחס באופן ראוי לחומרים הנשלחים אליהם ,ולכן אם אין בית מוכר שדוחף את זה , רב הסיכויים שהשיר שלך כלל לא יישמע , בטח ובטח , אם אתה אומן לא מוכר!

כמו כן כדי שהשיר יישמע,  צריכים להיות כמה גורמים שמתעסקים עם אותו שיר בעת ובעונה אחת, (הפורטלים באינטרנט, העיתונות הכתובה , ערוץ 24 ) כלומר צריך להיות קמפיין מסיבי ורק אז יש אולי סיכוי שהרדיו ישמיע, כלומר הרדיו מחכה לראות מה יהיה הלהיט הבא…"

לאון פלדמן (המגיש של הכתבה המצורפת), שהוא בין היתר העורך והמגיש של תכנית הרדיו הותיקה "נפלואין" ברדיו 106 קול הקמפוס לאחרונה גם בתכנית "הקצה" , אמר לי בשיחת טלפון שערכנו לצורך המאמר…שגם הוא לא פותח את רב הסיגנלים שמגיעים אליו דרך לינקטון או פטיפון, ושהם עוברים אצלו ישירות לתיקיה במייל , שהוא פותח אותה פעם בכמה זמן ומקשיב שרירותית לסינגלים שהתמונה או השם מושכים אותו…, ראוי לציין שלאון הוא משוחרי האינדי הישראלי ואחד התומכים הגדולים של הסצינה..והוא גם אחד הבודדים שלא רק מחכים שישלחו להם אלה מחפש בעצמו שירים חדשים גם בבנד קמפ ובפייסבוק ובוחר את מה שמתאים לו לתכנית ..אין לו דעה חד משמעית אם כדאי או לא כדאי לשלוח ליקטון או פטיפון ללא יח"ץ אבל לדבריו, יח"צן שמקדם זה תמיד עדיף ויש גם יח"צנים פחות "גדולים" ופחות יקרים ,שהוא באופן אישי מעדיף לתקשר איתם

אז אם כך , חברים , לפני שאתם ממהרים להוציא 1500 – 2000 ₪ ולשלוח השיר הכי טוב שלכם דרך לינקטון או פטיפון , שלא מגובה בפולו אפ של איש יח"ץ , קחו את הדברים האלה בחשבון…

נקודת האור היא שהקשר הישיר של המוזיקאים עם הקהל מתחזק כל העת באמצעות האינטרנט, קבוצת "המחתרת" בפייסבוק למשל , היא דוגמא מצויינת לפלטפורמה ממוקדת לקהל של רוק שהולכת ומתחזקת מרגע לרגע .ומפרגנת לכל מי שעושה ואוהב רוק בארץ…אתם מוזמנים להקליק על הלינק הבא ולעזור לחזק אותה בתקווה שבעתיד לא נצטרך מתווכים בכלל

http://www.facebook.com/machteret

אם אתם חושבים או יודעים דברים אחרים , גם אם סותרים לחלוטין את מה שנאמר , אנא הגיבו לכתבה הזו ושתפו אותנו, המטרה היא כמובן שנעזור אחד לשני

בהצלחה

*תודה רבה לאלון אמיר ולאון פלדמן ששיתפו פעולה בהבאת המידע הזה אליכם

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על מה שנאמר כאן …

אתם יכולים לעשות זאת כאן או על קיר עמוד הפייסבוק שלי  בלינק הבא

http://www.facebook.com/idolederman.producer

כמו תמיד אני זמין לשאלות שלכם גם בעמוד, גם במייל idolederman@gmail.com

או בטלפון 050-3203060

 עידו לדרמן

הפקה מוזיקלית וייעוץ להרכבי רוק

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s